Volontärer sökes

Den 3–5 maj håller Naturskyddsföreningen sin rikskonferens i Jönköping – då får vi som bor här gäster från hela landet!

På Spira bjuds det på föreläsningar och aktiviteter i dagarna tre för både medlemmar och för allmänheten. Dessutom ordnas utflykter, bland annat till Taberg och till Östra Vätterbranterna.

Programmet är inte släppt än, men det blir en blandning av ämnen och olika djup: både tillfällen att lära känna Naturskyddsföreningen, och programpunkter för experter och särskilt ämnesintresserade om bland annat dricksvatten.

Välkommen som volontär

Konferensen ordnas av riksföreningen, men som lokal krets finns vi såklart på plats och välkomnar både arrangörer och gäster.

Som volontär bidrar du på det sätt du kan och där det behövs extra resurser. Det kan innebära att vara rumsvärd under konferensen, följa med som bussguide och vara lokal informatör.

Du kan förstås även ta del av programpunkterna parallellt med din uppgift, i den mån det är möjligt. Under ditt/dina pass som volontär får du mat utan kostnad.

Välkommen att anmäla ditt intresse till Pia Larsson, pia_larsson@outlook.com